Щоб дитина читала швидше: вправи для розвитку навичок швидкочитання



Вправи, які допоможуть удосконалити техніку читання та зроблять цей процес легшим і цікавішим. Як і скільки займатися з дитиною ­ читайте далі.


ТРИВАЛІСТЬ ЗАНЯТЬ
Батьки, які формулюють завдання на кшталт “поки не дочитаєш цю казку, з-за столу не встанеш”, – роблять величезну помилку. Краще читати менше, але частіше. Три невеликих заняття впродовж дня по 5-7 хвилин будуть набагато ефективнішими, ніж одне тривалістю 15-20 хвилин. Проміжок між заняттями має бути не меншим від однієї-двох годин.

Вправа перша: СЛОВА-ПОЛОВИНКИ
Завдання: за окремим фрагментом слова здогадатися, якою є його інша частина. Для цього потрібно написати 5-10 слів на паперових листках та розрізати їх на половинки. Перемішайте і запропонуйте дитині скласти з цих елементів слова.


Вправа друга: БУКСИР
Ця вправа передбачає спільне читання дитини з дорослим. Оберіть сторінку з книги та відзначте початок тексту. Читайте його про себе, водячи рядками, які ви читаєте, пальцем. Завдання дитини – паралельно читати той самий текст, але вголос, слідкуючи за рухом вашого пальця. Таким чином дитина буде “підлаштовуватися” під швидкість так званого “буксира” – тобто вашого ритму читання.

Вправа третя: ЧИТАННЯ НА ЧАС
Виберіть текст, який дитина буде читати протягом однієї хвилини. Як тільки час спливе – скажіть “Стоп!”. Позначте місце у тексті, на якому учень зупинився. Повторіть читання спочатку, знову засікаючи одну хвилину. За другим разом обсяг тексту буде більшим. Ця вправа дає змогу відразу побачити результат, і це надзвичайно мотивує учня ще більше удосконалювати свої навички читання.

Вправа четверта: СТРИБОК – ЗУПИНКА
Дитина кладе руки на коліна, перед нею книга з текстом. Після вашої команди “Стрибок!” дитина починає читати. Команда “Зупинка!” – означає вимогу зупинитися, підняти голову, заплющити очі та кілька секунд відпочити. Після команди “Стрибок!” учень очима має знайти у книзі місце, на якому зупинився, та продовжити читання.